ΤΑ ΜΥΣΤΙΚΑ ΕΝΟΣ ΚΑΛΟΥ ΥΠΝΟΥ ΤΟ ΒΡΑΔΥ

ΑΠΟ Elena Tsakiridou on September 23, 2019

Ο ύπνος αποτελούσε απλά κάτι που συνέβαινε μέσα στην μέρα όπου τα μάτια μας δεν ήταν ανοιχτά. Τώρα, η επιδίωξη του τέλειου ύπνου έχει γίνει ο απώτερος στόχος ευεξίας και δυστυχώς δεν έρχεται χωρίς συνέπειες.

Η εμμονή με τον ύπνο.

Η συλλογική εμμονή μας με τον ύπνο έχει δώσει τη θέση της σε μια αύξηση σε αυτό που ονομάστηκε «ορθόπνοια». Οι επιστήμονες δήλωσαν ότι το όνομα επιλέχθηκε επειδή η ανησυχία για τον λεγόμενο υγιή ύπνο, αντικατοπτρίζει τα συμπτώματα της ορθοφαγίας, της διαταραγμένης κατάστασης κατανάλωσης μόνο «καθαρού» ή υγιεινού φαγητού.  

 

Ο κακός ύπνος και τα αποτελέσματά του.

Φυσικά, ο κακής ποιότητας ύπνος δεν είναι κάτι καινούργιο (ο Αριστοτέλης παραπονέθηκε για αϋπνία το 350 π.Χ., οπότε μην επιτρέπετε σε κανέναν να σας την λέει που βλέπετε Netflix αργά το βράδυ), η διαφορά είναι ότι τώρα όταν ένας συνάδελφος σας λέει ότι κοιμήθηκαν άσχημα, υπάρχουν δεδομένα για να το  υποστηρίξουν αυτό. Από τη μια πλευρά, το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τον ύπνο είναι ουσιαστικά θετικό. Ο καθηγητής και νευρολόγος Matthew Walker, ο οποίος έχει κλινική ύπνου για 18 χρόνια, δήλωσε ότι υπάρχουν θετικά αποτελέσματα στο θέμα του ύπνου. «Αναμφισβήτητα γνωρίζουμε ότι η έλλειψη ύπνου είναι κακή για την υγεία σας, τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα, με πιθανές συνδέσεις με την Αλτσχάιμερ», εξήγησε. Ο καθηγητής Walker σημείωσε επίσης ότι η κύρια αιτία των τροχαίων ατυχημάτων εξακολουθεί να είναι η στέρηση του ύπνου. «Η στέρηση ύπνου μπορεί να σας επηρεάσει με τρόπο που ουσιαστικά δρα με παρόμοιο τρόπο όπως η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ», υποστηρίζει. 

Κοιμηθείτε τόσο όσο χρειάζεστε. 

Ουσιαστικά, η αντίληψή μας για ύπνο είναι λάθος, σύμφωνα με τον καθηγητή Walker. «Όλοι έχουμε διαφορετικές ικανότητες για ύπνο. Ο γενικός κανόνας είναι ότι οι περισσότεροι άνθρωποι χρειάζονται επτά ή οκτώ ώρες, με κάποια απόκλιση από αυτό. Μπορεί να αισθάνεστε άσχημα αν οι φίλοι σας λένε ότι χρειάζονται μόνο πέντε ώρες, αλλά μπορεί να τις καλύπτουν το σαββατοκύριακο, ένα μοτίβο που δεν είναι πάντοτε βιώσιμο».

 

 Κύκλοι ύπνου.

Ο καθηγητής Walker επεσήμανε επίσης ότι η αφύπνιση την νύχτα είναι συχνή. «Σχεδόν όλοι ξυπνούν κατά τη διάρκεια της νύχτας περίπου δύο ή τρεις φορές. Η διαφορά είναι ότι οι περισσότεροι από εμάς κοιμούνται και πάλι, αλλά εάν έχετε άγχος, αυτό το άγχος μπορεί να σας προκαλέσει να παραμείνετε ξύπνιοι περισσότερο και στη συνέχεια να μην είστε σε θέση να κοιμηθείτε ξανά. Ο άλλος παράγοντας που πρέπει να εξετάσετε είναι πώς λειτουργούν οι κύκλοι του ύπνου και αποδεικνύεται ότι υπάρχει μια μικρή αλήθεια στην παλιά παροιμία ότι ο καλύτερος ύπνος θα συμβεί πριν από τα μεσάνυχτα. Ο βαθύτερος ύπνος συνήθως συμβαίνει στο πρώτο τρίτο του ύπνου. Τα δύο τρίτα που ακολουθούν είναι γενικά ελαφρύτερα και έχουν όνειρα. Πολύ συχνά, οι άνθρωποι μου λένε ότι έχουν ξυπνήσει για ώρες από τη στιγμή που πρέπει να σηκωθούν, αλλά συχνά κοιμούνται, αλλά πολύ ελαφριά». Ουσιαστικά, το άγχος μπορεί να σας κάνει να κοιμάστε τόσο ελαφριά, που δεν θα έχετε όνειρα ή θα είναι τόσο τρομακτικά που δεν θα αισθάνεστε ότι ξεκουραστήκατε καν. 

 

Η θεραπεία της αϋπνίας.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι το να αισθάνεστε κουρασμένοι μερικές φορές είναι φυσιολογικό. Δεν γίνεται να απομακρύνετε την κόπωση από την ζωή σας. «Γενικά, μετράμε την κούραση όχι από το πώς αισθάνεστε αμέσως μόλις ξυπνάτε, αλλά από το πόσο δύσκολο είναι να μένετε ξύπνιοι κατά τη διάρκεια της ημέρας, χρησιμοποιώντας κάτι που ονομάζεται Epworth Scale», δήλωσε ο καθηγητής Walker.

Όλοι πρέπει να κοιμόμαστε για να ζήσουμε και οτιδήποτε σας βοηθάει, είναι πράγματι μια επένδυση στην υγεία σας. Και μην σκεφτείτε ότι υπάρχει κάτι όπως ο «καθαρός» ύπνος. 

ΑΦΗΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ.

Όλα τα σχόλια αναθεωρούνται πριν εγκριθεί η δημοσίευση τους.


ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ